Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Förstår jag rätt om rostande bromsok bara är en estetisk fråga? Låt oss säga jag tänkt behålla min bil >10år. Är det då värt att måla om jag sk*ter i utseende och bara vill igenom bilprovningen, slippa byta osv?
Funktionen på ett bromsok sitter inte på utsidan, så lite färg där hjälper inte mot kärvande ok.

Men det tar en timme av ditt liv att kladda dit lite hammarlack på fyra bromsok, sen ser dom fina ut i många år. Målat mina svarta, diskret men snyggt till min svarta bil.
Farg ar nog enda sattet da materialet verkar vara daligt i XC70:ns ok. Ar det nagon som vet om det ar annat fabrikat an pa V70:n? Jag hade storre skivor i V70:n med 18 tummare har jag for mig sa det kan ha varit en annan tillverkare.

Sahar ser sommarbilens ok ut efter 4.800 mil :) OK - Gar inte att jamfora driftforhallanden (sommarkorning) och aven fabrikat pa oken men det ar anda fantastiskt att de ser ut som nya trots att de sitter utsatt .

Bild
börne skrev: Men det tar en timme av ditt liv att kladda dit lite hammarlack på fyra bromsok, sen ser dom fina ut i många år. Målat mina svarta, diskret men snyggt till min svarta bil.
Jag är imponerad, en timme att demontera hjul - slipa - maskera - måla - återmontera hjul. För mig är det nog minst 5h pill. Om jag skulle nöja mig med att låta oket sitta kvar och göra på detta sätt 8)
Ännu roligare när bromsarna är i flygplansalu som på min Supra, det finns galningar som orkat polera upp bromsarna .... det måste gått åt några tuber autosol :-)

Bild

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏