Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
Bytte nyligen också ruta, med samma villkor som TS, 35% av totalkostnaden. Ruta med regnsensor, gick på lite drygt 6k hos lokala glasmästaren, så det blev lite drygt 2000:- totalt för det hela.
av perhall
Panoramataket skulle inte bytas på S-Maxen utan den stora vindrutan med elvärme, och det skulle kosta 20 000 knappt...
Användarvisningsbild
av MartinS
perhall skrev:Panoramataket skulle inte bytas på S-Maxen utan den stora vindrutan med elvärme, och det skulle kosta 20 000 knappt...
Måste va storleken som gör det då, för elvärme brukar inte vara så värst mycket dyrare.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Dessutom kan man ta i åtanke när man har en procentsats, att fråga om vad det kostar att byta rutan hos olika glasmästare, företag etc eftersom du själv får betala för eventuella överpris. Att bara gå till random ryds/bilia/whatever kostar mer än att få en mindre firma att göra det.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag förstår inte riktigt som som går till Bilia etc. för att byta ruta. Jag går ju inte till snickaren om jag behöver ett nytt fönsterglas hemma på huset?

Jag väljer alltid en glasmästare och det har alltid fungerar perfekt.
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Steffe3
850 gav jag hos Folkskam, men så var det det enda vettiga jag fick ur dom (tack vare 6 månaders "prova-på"-försäkring) :p
av perhall
Bilia ligger precis där jag bor, sen har jag fått för mig att de är lika bra på att byta rutor nu med alla kringgrejer som glasmästaren. Och att man får precis rätt rutor, laminerad sidoruta när den får stenskott som för ett tag sen t ex. Har råkat ut för att det blivit fel toning på glaset när jag åkte till glasmästaren, vissreligen BMWmen ändå...
PH
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
MartinS skrev:Jag förstår inte riktigt som som går till Bilia etc. för att byta ruta. Jag går ju inte till snickaren om jag behöver ett nytt fönsterglas hemma på huset?
För att man inte vill ha biljetthållare med reklam och en massa etiketter på rutan med glasfirmans namn.
För att slippa lämna in bilen flera gånger, kan ju byta rutan i samband med service.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det varierar väl mellan olika glasmästare då, jag har aldrig upplevt det du har problem med.

Mina stenskott brukar tyvärr inte komma precis innan det är dags för service utan kan komma när som helst under året....
av oldtimersmc
Kan rekommendera en självriskförsäkring (tillägg) som tar alla självrisker oavsett vilket försäkringsbolag ni har.
OK Backupp kostar 65kr/mån googla den så blir ni glatt överraskade.

När det gäller hemmastereo, hembio och h[…]

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]