Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Varolle
Bekymren fortsätter med bilen alla hävdade att aldrig går sönder när jag köpte den.

Nåja, har ett rassel som kommer från insugsområdet, på vänstra sidan av maskin när man står framför och tittar på motorn. Slutar efter en sisådär 15 sekunder och hörs knappt alls med huven stäng men ganska tydligt med den öppen.
Till på det har jag börjat höra ett vagt rassel/vinande från motorrum när jag kör, verkar höra mest till hjulhastighet än motor, för jag hör det inte om jag står stilla och varvar.

Nån som känner till detta?
av Lövet
Kan det inte vara det berömda balansaxellagret? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=84113
Dock verkar det främst på tidiga XC90.
av Varolle
Sa till volvomeken att kika på det när den åker in för fix nästa vecka. Har haft in den för kontroll av kamkedjan och den bedömdes vara OK rätt nyligen. får kolla om det kan va generatorn, ska hitta var den sitter bara :P men det låter som sagt som om det kommer från insugshållet o inte så långt ner på motorn

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]