- tis 14 apr 2015, 21:48
Har börjat höra ett klonkade ljud som kommer väldigt intermittent på gropig väg. Om jag gungar bilen i sidled eller gungar bilen baktill hörs inget, men ibland när bilen går på gropig väg och kränger så klonkar det, vilket låter som att det kommer baktill. Såg att ett fäste till avgasystemet lossnat från avgasröret och hängde kvar i gummiupphängningen, men det svetsades fast, men även efter detta hörs klonket.
Det jag funderar då är att jag hört att det är ganska vanligt att det bakre krängningshämmarna bak brukar ge upp. Det jag undrar då är vilket som menas med krängningshämmarna? Är det det som framgår som "Länk, krängningshämmare bak" i vida eller är det hela krängningshämmaren det syftar på då?
Det jag funderar då är att jag hört att det är ganska vanligt att det bakre krängningshämmarna bak brukar ge upp. Det jag undrar då är vilket som menas med krängningshämmarna? Är det det som framgår som "Länk, krängningshämmare bak" i vida eller är det hela krängningshämmaren det syftar på då?
Tidigare bilar:
V70 2,5FT MY10 Momentum
V70 2,4D MY10 Momentum
Passat 2.0 TFSI MY06 Comfortline
V70 2,5FT MY10 Momentum
V70 2,4D MY10 Momentum
Passat 2.0 TFSI MY06 Comfortline
- By Wallner77