Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Hej felsökte en v70 diesel -07. Kommer tyvärr inte ihåg vilken motor men det e turbo 160hp? Eller något liknande automat.

Felkod bränsletrycksgivaren för hög eller låg signal. Inga fel på bilen och går som den ska.
Var sitter denna givaren?
Mvh
Har bilen varit "utsatt" för uppgradering med någon effekthöjande box måntro?, då är man där och pillar på just denna givare, kolla om det sitter någon box på bilen, nolla koden och se om den återkommer, gör den det kan jag visa vart givaren sitter, troligen är det en 163hk(och alla dieslar i volvos personbilar har turbo, om du inte stöter på en 240 från 70-talet ) :lol:
Nu hoppas jag att jag minns korrekt, annars får man väl bannor av andra bevandrade besökare.
Om du lyfter av plastskyddet från motorn, då ser du på högra sidan av motorn(alltså passagerarsidan) framtill, där ser du ett grövre gulkromaterat rör som du ser 3st spridarrör utgår ifrån.
På vänstra gavenl(mot hjulet till) på detta grova rör(uppskattningsvis 25mm i diameter) sitter denna givare.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]