Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Bilar kan ge en gråa hår. Så i mitt fall idag, upptäckte att jag inte kunde köra ner sidorutan inget av reglagen fungerade varken fram eller bak, säkringsfel trodde jag. Men Upptäckte sedan att jag inte kan låsa bilen på förarsidan med dosan, kanske finns mer småfel som jag ännu inte hittat men jag har tittat på säkringarna i bagageutrymmet och den angivna är hel, och någon annan säkring kring detta hittar jag inte
av Lillolle
Har checkat flera punkter men inget som ger ngt konkret svar , så det lutar at något i dörren . Men konstigt då det funkade igår lördag men idag när jag skulle spotta ut snusen så gick det inte att köra ner rutan , och sen så märkte jag att det inte gick att låsa med dosan .
av valln
Det finns en elektronikmodul i varje framdörr som styr elhissar och lås. I höger framdörr heter den PDM och det finns också en elektronikmodul på vänster sida. En fungerar som slav. Någon av dessa kan vara trasig.

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]