Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

berrabus skrev:
trojlee skrev:dra inte in nå siliconspray bara....
/
M
För att...?
Fick aldrig ngt svar på detta.

Skall ge mig på att smörja upp det imorgon och hade tänkt använda silikonspray om ingen har har ngt bra argument för att inte göra det eller tips på annat medel som funkar ännu bättre...
av JLGA
berrabus skrev:
berrabus skrev:
trojlee skrev:dra inte in nå siliconspray bara....
/
M
För att...?
Fick aldrig ngt svar på detta.

Skall ge mig på att smörja upp det imorgon och hade tänkt använda silikonspray om ingen har har ngt bra argument för att inte göra det eller tips på annat medel som funkar ännu bättre...
Jag föreslog denna länken tidigare, lite längre upp i den här tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=75326
Kolla den så ser du hur jag löste knarrandet i min V70 2.5FT MY10 med man låda. Jag gissar att länkaget kanske ser något liknande ut i din bil?
Jag tyckte det var lite trångt att komma åt med smörjfett så jag använde siliconspray och det har funkat utmärkt ett bra tag nu! Jag kan inte se någon anledning till att inte använda silicon i det här fallet. Det har funkat bra för mig iaf.
Jag trodde ju också att mitt knarrande kom ifrån själva växelspaken, men det visade sig att det INTE var därifrån. Istället kom det ifrån länkaget i motorrummet.
JLGA skrev:Jag föreslog denna länken tidigare, lite längre upp i den här tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=75326
Kolla den så ser du hur jag löste knarrandet i min V70 2.5FT MY10 med man låda. Jag gissar att länkaget kanske ser något liknande ut i din bil?
Jag tyckte det var lite trångt att komma åt med smörjfett så jag använde siliconspray och det har funkat utmärkt ett bra tag nu! Jag kan inte se någon anledning till att inte använda silicon i det här fallet. Det har funkat bra för mig iaf.
Jag trodde ju också att mitt knarrande kom ifrån själva växelspaken, men det visade sig att det INTE var därifrån. Istället kom det ifrån länkaget i motorrummet.
Jo jag har allt kikat på den länken och det är kanonbra med bild så man tydligt ser :D
Läste också att du använde silikonspray men trojlee skrev ju ngt helt annat så undrade om det fanns ngn substans bakom det uttalandet eller inte.

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]