Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Inget som kanske hjälper i tråden, men som kanske hjälper ditt humör.. Du är inte den enda som blir arg på allt detta med automata...

[youtube]lGeOK5MgqQs[/youtube]

Eller börja vid refrängen om man inte orkar med allt:
http://youtu.be/lGeOK5MgqQs?t=1m20s

;)
Användarvisningsbild
av Gurra82
:lol: (B) (RO) detta är nästa del i made by Sweden reklamen :lol:
Användarvisningsbild
av perin
Gurra82 skrev:Det positiva är att LF höjt maskinskadeförsäkringen till 15000 mil, så den har många mil att rasa på :wink: (S)
GeBo skrev:självrisken höjs i takt med körda mil...
Plus att det verkar vara olika miltal på respektive länsbolag. Rekommenderas att du tar reda på vad som gäller ditt.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jag har 15000 mil på LF Kronoberg, det har jag papper på
Användarvisningsbild
av Gurra82
Igår var jag på Liljas och visade upp min kaninhopps liknande automatlåda för min teknikers chef, automatlådans beteende ville naturligtvis inte uppträda sig på servicen i fredags. Men igår fick jag fram klonkandet. En adaptionskörning är vad som behövs. Skall boka tid för detta. Återkommer med resultat!
Användarvisningsbild
av Momentum
Gurra82 skrev:Igår var jag på Liljas och visade upp min kaninhopps liknande automatlåda för min teknikers chef, automatlådans beteende ville naturligtvis inte uppträda sig på servicen i fredags. Men igår fick jag fram klonkandet. En adaptionskörning är vad som behövs. Skall boka tid för detta. Återkommer med resultat!
Märkligt att du behöver visa upp bilen då det inträffar, borde räcka att du beskriver det hela, för det där är väldigt väl kännt
Användarvisningsbild
av MartinS
Ta du och byt oljan innan adaptionen, det är inte fel vid 9kmil, speciellt inte om du säger att du kör den hårt. Jag bytte vid 11kmil på min T6:a som gått ganska lungt, och det var värt varenda krona. Jag tyckte den växlade bra innan men den blev mycket bättre med ny olja.
Användarvisningsbild
av Jahaja
MartinS skrev:Ta du och byt oljan innan adaptionen, det är inte fel vid 9kmil, speciellt inte om du säger att du kör den hårt. Jag bytte vid 11kmil på min T6:a som gått ganska lungt, och det var värt varenda krona. Jag tyckte den växlade bra innan men den blev mycket bättre med ny olja.
Cirkapris för oljebyte?
Användarvisningsbild
av apersson850
Mitt kostade knappt 2700 kronor, men jag har läst om dem som fått betala mer än så. Kör till Ljungby annars... :)
Användarvisningsbild
av Gurra82
Med ett oljebyte på automaten blir bilen en polestar+ :lol:

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]