Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag skulle vilja ha hjälp eller tips jag har precis köpt bilen och fick den fulltankad började färden hemåt och vid halvtank började en varningslampa lysa service erfodras,jag körde vidare och när det är trekvarts tank kvar börjar bilen att tjuvstanna den sten dör men startar och går efter 2 försök .Jag tankar upp den fullt igen och då går den men allt börjar om när diseln minskar.
är det någon som haft samma problem eller någon som kan ge tips på vad som kan va felet ?:-/
Du skriver att tanken blir halv och sen trekvarts full. Du menar nåt annat, förstås, men exakt vad?
Har du kollat efter någon felkod? Om bilen vill ha service har den ju upptäckt något fel, och då ska det finnas lagrat.
Det kan va så att den inte pumpar över från ena delen i sadeltanken till den andra där förpumpen sitter. Man börjar ju ana oråd då du fick den fulltankad, att säljaren vetat om felet och försökt dolt det så.

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]