Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
SvenB skrev:Är det kanske skillnad på att köra omkring med en bil med avstängd AC, och att låta bilen stå avställd/uppallad?
På vilket sätt skulle det vara annorlunda ? Någon som vet varför ?
Användarvisningsbild
av crumpets
Du har väl helt enkelt haft tur. Det står ju knappast i manualerna på skoj att man ska ha ac-kompressorn påslagen nån gång i veckan för bäst livslängd.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
crumpets skrev:Du har väl helt enkelt haft tur. Det står ju knappast i manualerna på skoj att man ska ha ac-kompressorn påslagen nån gång i veckan för bäst livslängd.
Om det som står i manualen är viktigt och riktigt så blev det ju inte roligt. Det är ju bra jobbigt att gå ned och starta sommarbilen varje vecka som ju står i vinterförvaring i
8 månader varje vinter. Nu står den ju med nybytt olja o nya filter + cetec underhållsladdning
Användarvisningsbild
av SvenB
VolvoB20 skrev:
SvenB skrev:Är det kanske skillnad på att köra omkring med en bil med avstängd AC, och att låta bilen stå avställd/uppallad?
Jag vet inte. Men det var bara en tanke, för det är väl inte bara du som har entusiastbil/ar?
Användarvisningsbild
av perin
SvenB skrev:
VolvoB20 skrev:
Jag vet inte. Men det var bara en tanke, för det är väl inte bara du som har entusiastbil/ar?
När biltillverkaren skriver en manual så är det nog med tanken att bilen skall rulla. Inte stå still och vara en entusiastbil.
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]