Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
SvenB skrev:Är det kanske skillnad på att köra omkring med en bil med avstängd AC, och att låta bilen stå avställd/uppallad?
På vilket sätt skulle det vara annorlunda ? Någon som vet varför ?
Användarvisningsbild
av crumpets
Du har väl helt enkelt haft tur. Det står ju knappast i manualerna på skoj att man ska ha ac-kompressorn påslagen nån gång i veckan för bäst livslängd.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
crumpets skrev:Du har väl helt enkelt haft tur. Det står ju knappast i manualerna på skoj att man ska ha ac-kompressorn påslagen nån gång i veckan för bäst livslängd.
Om det som står i manualen är viktigt och riktigt så blev det ju inte roligt. Det är ju bra jobbigt att gå ned och starta sommarbilen varje vecka som ju står i vinterförvaring i
8 månader varje vinter. Nu står den ju med nybytt olja o nya filter + cetec underhållsladdning
Användarvisningsbild
av SvenB
VolvoB20 skrev:
SvenB skrev:Är det kanske skillnad på att köra omkring med en bil med avstängd AC, och att låta bilen stå avställd/uppallad?
Jag vet inte. Men det var bara en tanke, för det är väl inte bara du som har entusiastbil/ar?
Användarvisningsbild
av perin
SvenB skrev:
VolvoB20 skrev:
Jag vet inte. Men det var bara en tanke, för det är väl inte bara du som har entusiastbil/ar?
När biltillverkaren skriver en manual så är det nog med tanken att bilen skall rulla. Inte stå still och vara en entusiastbil.

Det kan ju vara flera fel och att det skakar n&aum[…]

Hård och stum koppling Amazon

Original (B18) sitter en spiralfjäder kopplin[…]

Min käre lelle Volvo XC70

Det låter som att du haft otur med den bilen[…]

Ölands Motordag lördagen 23 maj för[…]