Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Pnjk skrev:Tråden handlar om en Volvo V70 nu
Ber om ursäkt att vi (Jag) är helt offtopic!
Oldtimer har tidigare i tråden meddelat att det är en givare i form av flottör på din bil. Och den troliga slutsatsen är att den är trasig på din bil.
av oldtimersmc
Kapacitiv mätare har nu blivit en konduktivitetsmätare och det är helt riktigt att destillerat/avjonat vatten har mycket låg ledningsförmåga ( mitt första försök att göra en nivåmätare tidigt 80-tal till just spolarvätskebehållaren på en P1800 så testade jag konduktivitets spåren, det blev inge bra för låg ledningsförmåga för de grejer jag hade att tillgå).

Konklusion:
Blanda din spolvätska själv och använd kranvatten.

Fast inte på en V70, där kan du hälla i fredagsgroggen om den inte är för söt.

Bara Hockeyn börjar så är det tillåtet att ta en pilsner och en Whiskey för min spolarpump har en Räv pajat så det spelar ingen roll vad jag har i burken endast lampspolningen funkar :D
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
Pnjk skrev:Nu har medelandet försvunnit från displayen...
Hmm konstigt..

Kan flotören kärva på nått sätt?

Japp på alla sätt.
Det är en brytare som mekaniskt påverkas av flottören så den kan dels inte fullgöra sitt mekaniska uppdrag dvs fastna/ haka upp sig rent fysiskt.
Sedan så kan den ha en elektriskt dålig funktion ( brytardelen) sen så kan den sitta fel dvs något vriden m a o inte korrekt i horisontalplanet.
En råtta kan ha gnagt på en kabel.
av oldtimersmc
IS i behållaren KAAAABOOOMB!!! :D
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]