Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

johan89 skrev:Har gjort rena polisutredningen om bilen sen har han fått förklara all historik och allt har stämt. Var mycket skeptisk till en början men efter hans förklaring och dessutom fanns det papper från ud som säger att de köpt bilen i Stockholm så den är svensksåld från början. Har till och med namnet på diplomaten och hans fru.
Tack:-)
Bra exempel på att man inte ska lyssna för mycket på alla fördomar.

Det betyder du har gjort ett kanonköp.

Lycka till med bilen.
Tyskar kör faktiskt i snitt något mindre än svenskar. 1180 mil/år. Ligger inte Sverige något högre? Så att tyska bilar automatiskt gått långt stämmer inte. Många bilar som gått långt i Sverige är riktigt fina också, men jag håller nog också de tyska för finare. Dock mer stenskott och matta strålkastarglas samt bromsslitage pga körtempot. Självklart hamnar en oproportionerligt stor andel av de som fuskats/"skruvats" utomlands, så är det ju i Sverige också. En och annan gammal taxi/budbil har ju hamnat utomlands.

Kul att bilen blev bra - lycka till!
PH
Schmoyoho skrev:Backkamera låter ju som något som skulle kunna gå att eftermontera om du absolut vill ha det. Någon som hade det menade det inte var så pass kul eftersom den snabbt blev täckt av skit, iaf under vinterhalvåret. Om det sen är värt det resten av året vet jag inte, men har ingen kostnad att sätta det i förhållande till heller.
Det räcker att det regnar för att bilden ska bli riktigt dålig. Yrsnö och det blir vitt. Men det spelar väl ingen roll? Det är ju bara att gå ut och torka av den, och sen backar man dit man ska. Inte konstigare än att speglar blir blöta och jobbiga när det regnar.
Montering av backkamera kostar ca 10000 om det ska göras hos Volvo. Installationen är rätt jobbig, med kablage som ska dras genom hela bilen. Krävs något att visa bilden på också, exempelvis att bilen har Sensus med 7" skärm och multimediatillval.

Jag kopplar släp minst en gång i veckan i snitt, och backkameran är guld värd. Träffar rätt på några cm när varje gång.
Andis skrev:Importerade bilar brukar som regel ha lägre skatt än svensk sålda bilar.

Varför vet jag inte men sett det massor av gånger så verkar inte vara en slump.

Ett stort extra plus som kommer märkas varje år du har bilen
Det är inte alltid så. Skillnaden består i att vissa importerade bilar skattas efter vikt och inte efter CO2. Det kan lika gärna slå åt andra hållet.
apersson850 skrev:
Schmoyoho skrev:Backkamera låter ju som något som skulle kunna gå att eftermontera om du absolut vill ha det. Någon som hade det menade det inte var så pass kul eftersom den snabbt blev täckt av skit, iaf under vinterhalvåret. Om det sen är värt det resten av året vet jag inte, men har ingen kostnad att sätta det i förhållande till heller.
Det räcker att det regnar för att bilden ska bli riktigt dålig. Yrsnö och det blir vitt. Men det spelar väl ingen roll? Det är ju bara att gå ut och torka av den, och sen backar man dit man ska. Inte konstigare än att speglar blir blöta och jobbiga när det regnar.
Montering av backkamera kostar ca 10000 om det ska göras hos Volvo. Installationen är rätt jobbig, med kablage som ska dras genom hela bilen. Krävs något att visa bilden på också, exempelvis att bilen har Sensus med 7" skärm och multimediatillval.

Jag kopplar släp minst en gång i veckan i snitt, och backkameran är guld värd. Träffar rätt på några cm när varje gång.
Det är mer en kul grej att ha men det är inget jag egentligen behöver och det är ju som du säger med snön. Kopplar också släp ofta men kommer rätt utan kamera också så det är inte för det. Kommer aldrig lägga 10000 på skiten. Ska däremot försöka få dit telefon start till värmaren då jag kör timmerbil och aldrig vet när jag slutar.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]