Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MightyMike
(Skamligt Volvo men 850 stolar från -96 är skönare) Nya xc70 tygstolarna är som konstigt stoppade.. sitter nog bättre i dem om man är längre än 170cm.. Rumpan /ryggen vill inte vänja sig :(
Användarvisningsbild
av apersson850
MightyMike skrev:(Skamligt Volvo men 850 stolar från -96 är skönare)(
Ja, mina var från 1994, men det gällde även då. Turbo fick en ny stol, som jag tyckte var bättre än den första versionen i 850.
av Malmstroem
Det är högst personligt hur man uppfattar de nya Volvostolarna.

Jag tycker också att jag sitter sämre i XC70 -12 än jag jag gjorde i V70 -05. Dock tycker min fru precis tvärt om.

Så rådet är att prova stolarna först, vilket kan vara svårt, för jag märker mest skillnad vid långkörning och många timmar bakom ratten. XC70 har i mitt tycke bra stolar. Det vara det att V70N stolarna passade mig bättre. Har aldrig åkt en bil med säten som passade mig bättre -- inkluderat BMWs komfortstolar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Min bakända har vant sig vid stolarna i min XC70. Nu går det bra. Men först var jag lite negativ.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Jag hade en S60 my08 med sportstolar, och de var magiskt sköna vid långfärd.
Jag saknar dem fortfarande. Men man vänjer sig. Nu har jag dynamicstolar i min V70 my11, och oroar mig för övergången till std -stolar i min nyköpta xc70 my15, som levereras 1/3.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]