- ons 10 dec 2014, 20:27
Min V70 D5 MY11 (manuell) slirar på kopplingen vid kraftig acceleration på 3-6:an. Trycker du ner gaspedalen när du ligger runt 2000 varv/min rusar motorn till 2500 varv/min utan att bilen "drar" så att säga, sen faller den tillbaka och börjar dra. Kan ligga i motorvägsfart och trycka ner gaspedalen i omgångar för att få fram detta... pratade med meken på Volvo om detta och nämnde olja på lamellerna, men de pratade då om att det vår något som var problem med på MY12, inte MY11... min bill har nu gått 6300 mil så kopplingen borde ju inte vara sliten iaf... om det inte handlar om riktigt dålig kvalité. Mina problem uppkom i somras efter det att jag Polestar-optimerat den. Men bilen ska ju hålla för detta. Buskör gör jag inte heller med 2 små barn i bilen och en fru som är på mig så fort jag sträcker ut benen på vägen lite... Men man märker det vid motorvägspåfarter och vid omkörningar, när man vill ha den där extra skjutsen i bilen... orkar inte bråka mer med bilen i vinter utan kommer ta tag i det till våren igen...
Volvo XC90 D5 AWD R-Design - Electric Silver Metallic - MY12
Tidigare:
Volvo V70II D5 - Momentum - Black Stone Solid - MY11 - Polestar
Volvo V70II 2,0F - Momentum - Black Sapphire Metallic - MY09
BMW 330i - Silver Metallic - MY01