Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Precis.. Det är ju inte så att det hindrar mig från att använda den.. Och det händer inte vsrje gång.. Kör man 4-5 timmar råkar man kanske ut för det en gång.. Skönt att slippa lämna in bilen mer än en gång.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
GustavE skrev:Har den här finessen på min 5-cylindriga D4, så du lär ha det på din D3. Min varvar dock bara till kanske 1100 som skrevs tidigare i tråden.
Min varvar upp även på 2an. Tycker nästan det är lite jobbigt när man vill växla till 2an lite försiktigt i ca 15 km/h, då varvar den upp så den kanske går i 18 km/h innan man släppt kopplingen helt.
Jag kan tänka mig att betala för att slippa denna funktion.

Grymt irriterande när man tex ska backa intill släpet och motorn auto-gasar så fort man nuddar kopplingen.
av Tornedalen
Har samma fenomen på min V70 D3 -12.(finns en tråd om detta på forumet ).Volvo hittar inga felcoder kan inte heller skapa felet.Uppträder intermintent ,kan gå veckor utan att det sker sedan kan det ske flera gånger på en vecka. Det som jag själv har kommit fram till är: om jag nuddar gaspedalen samtidigt som bilen själv höjer tomgången så kan rusningen ske.
Volvo lovade att ha förlängd garant på detta efter att nybilsgarantin gått ut. Men dom (volvo lokalt och centralt) verkar inte ha några tips vad det beror på.
Lycka Till.
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. intressant! Var det något du blev lovad personligen eller har volvo centralt tagit det beslutet?
Har du möjligen nån man kan hänvisa till som tagit del av ditt problem och känner igen det?
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]