Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av roadside
hollan skrev:knarret i framvagnen brukar vara bussningarna till krängningshämmaren som behöver fettas in knarrar till när man kör lungt och städat över tex farthinder
knarret bak brukar vara bagageluckan som behöver lite silikon fett på gummit vid låset man brukar kunna få fram ljudet när man trycker på luckan knarrar vid dom flesta ojämnheterna
Hej, jag måste fråga vad smörjer man krängningshämmaren med, vad fungerar? Är det ett känt "fel". Jag ska in på service snart och tänkte fråga om det här, jag har ett irriterade knarr när man kör över gupp i låg fart.
Användarvisningsbild
av Alucinor
roadside skrev:
hollan skrev:knarret i framvagnen brukar vara bussningarna till krängningshämmaren som behöver fettas in knarrar till när man kör lungt och städat över tex farthinder
knarret bak brukar vara bagageluckan som behöver lite silikon fett på gummit vid låset man brukar kunna få fram ljudet när man trycker på luckan knarrar vid dom flesta ojämnheterna
Hej, jag måste fråga vad smörjer man krängningshämmaren med, vad fungerar? Är det ett känt "fel". Jag ska in på service snart och tänkte fråga om det här, jag har ett irriterade knarr när man kör över gupp i låg fart.
Siliconspray på gummibussningar.

Har smort varenda gummidetalj jag kan hitta under bilen. Den knarrar ändå (i framvagnen) när man kör över vägbulor. Nån som haft problemet och löst det?
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]