Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mamel
Hallå,
Körde på motorväg med nya bilen och tänkte kolla accelerationen. Sånt är ju alltid kul. Nåväl, jag tryckte ner gaspedalen i botten (kickdown), men redan efter några sekunder avstannade accelerationen, varningslampan för bränslereningen tändes och färddatorn uppmanade mig att sänka farten. Jag provade samma sak en annan dag, men då hände inget. Skall man ignorera eller ta upp det med sin verkstad? Någon som har varit med om något liknande?
av mortimer
Jag hade utan tvekan bett Volvo läsa felkoder då du ändå fick upp meddelande i displayen.

Var bilen varmkörd när du "testade" den ?
Användarvisningsbild
av Robbi
Är det typiskt dessa blandmotorer? Hade en sådan ett par veckor och blev galen på det. Felsök, inget fel. Fick till svar att så beter den sig innan den ställt in dig till blandningen. Reklamerade och bytte till annan bil med diesel. Lycklig.
Användarvisningsbild
av hollan
Garanterat gasfiltret som är igensatt det skall bytas på 3000mil så de e ju dax när som
av Mamel
hollan skrev:Garanterat gasfiltret som är igensatt det skall bytas på 3000mil så de e ju dax när som
Nix, det gjordes vid servicen alldeles nyligen.

Jag kör nog vidare så får vi se. En gång är ingen gång.
av mortimer
Mamel skrev:
hollan skrev:Garanterat gasfiltret som är igensatt det skall bytas på 3000mil så de e ju dax när som
Nix, det gjordes vid servicen alldeles nyligen.

Jag kör nog vidare så får vi se. En gång är ingen gång.
Det e helt rätt. Riktiga män kör tills det rasar eller ryker
Användarvisningsbild
av xerent
Mamel skrev:Nix, det gjordes vid servicen alldeles nyligen.
Du menar att verkstaden påstår att det gjordes vid service nyligen :lol:
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]