Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mortimer skrev:Jo, men det skiljer bara 3000mil - i min värld ingenting egentligen
Oavsett vad som är fel så måste du åt gångjärn/gasdämparna vilket innebär att innertaket måste släppas lite.
Sorry blev lite fel jag skulle citera aka84 när jag skrev hur långt bilen hade gått hans hade ju gått 24000 mil och min 9000 mil
Har lite av samma problem på min 2008 V70 som har rullat 9500 mil. Har hittat andre begagnade dämpare/fjädrar til min bil på JB i sommars, men har inte hinnat montera dom än. Sittar ju en stor hjälpfjädar på utsidan av dämparne, så tror kanske mer på at det är gängjärnen, som kanske går lite trögt? Ska få se hur det känns när dom är byte. :)

Mvh,
Kristian
Min lucka går skapligt lätt en bit upp men sedan måste jag trycka upp den för hand och den går då ganska tungt...gör jag inte detta så slår jag i huvudet när man ska lasta in grejer i bagaget.

Luckan åker aldrig ner av sig själv utan stannar där jag släpper den men verkar som det saknas kraft för att den ska gå ända upp...

Är din likadan? Återkom gärna hur det blev efter byte om du gör det snart.även intresserad av tips och trix vid byte av dessa.
Annars kan man göra som jag såg en äldre herre göra igår, sno en orange vägmarkerings pinne. Kapa den i lagom längd och sätta den mellan kofångaren och bagageluckan.

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]