Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannnes
Hej

Jag har en XC60-14 och har en fråga gällande DVD skivor för uppdatering av RTI kartorna.
Min bil tillverkades innan vecka 46 2013 vilket innebär att den har RTI och inte Sensus systemet (kartorna uppdateras av Navteq). Har än idag inte erhållit DVD skivorna och börjar undra om fler här i forumet inte fått dem heller.

Hur länge skall man vänta för att få kartor som är från 2013?

Mvh
Johannes
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har en 2012, och där har kartorna brukat komma under sommaren. Nu är det ju slut på gratiskartor till den, men så länge det varade var det så.
Användarvisningsbild
av Perra83
Min V60 är en MY13 uttagen 2012-08. Fick kartor i somras. Kommer det en gång till eller är det stopp tror ni?
av Johannnes
Robbi skrev:Oj, det låter som en borttappad order. Har du kontaktat dem?
Jag har kontaktat Navteq, kan dock säga att det var inte dem mest tillmötesgående personerna som jobbade där. Problemet för mig var att jag anmälde mig till deras hemsida augusti i år. Därav misstänker jag att jag inte fått dvd skivorna i sommras. Dem sa att jag KANSKE får hem skivorna i slutet på November, men inget dem kan garantera.

Men när jag pratade med Volvo så sa killen på kundsupport att det var en av anledningar till att dem slutade med DVD från Navteq, för att det var mycket problem från deras sida.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jagvet att när jag fick min MY14 levererad i Juli 2013 så var man tvungen att anmäla kartuppdatering inom 60 dagar efter leverans. Varför vet jag inte. Jag fick också mina i somras.
av Johannnes
Racetwin2 skrev:Jagvet att när jag fick min MY14 levererad i Juli 2013 så var man tvungen att anmäla kartuppdatering inom 60 dagar efter leverans. Varför vet jag inte. Jag fick också mina i somras.
Ok. Jag anmälde mig på deras hemsida i augusti.
Men när jag ringer och frågar så vet det själva inte när skivan skall skickas. Dem säger kanske i slutet på November eller på våren. Låter lite oseriöst för mig att dem inte vet när saker skall skickas, och varför kan dem inte skicka nu föregående års kartor, har dem slut på DVD skivor? hahaha

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]