Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Trots att jag varit vaksam länge kan jag inte se att min stereos ljudvolym kompenserar för vägljud. Jag har funktionen aktiverad (hög volymkompensation) i Sensus men jag sitter dagligen och manuellt höjer/sänker volymen på stereon. Hur upplever ni den funktionen? Finns det någon ide om hur jag ska kunna klargöra om funktionen är defekt eller inte i min bil? Hur märker man att automatisk volymkompensation fungerar? Det gäller high performance i en V70MY12.
Jag har också tänkt på detta, hade det i min SAAB 9-5 & i min nuvarande S80 & jag har aldrig lagt märke till det. Men det är väl det som är meningen, att när man kör i 170km/h med mer vindbrus, däckljud osv hör man stereon lika bra som när man kör i 50km/h i stan. Jag har volymen på en nivå jag trivs med & sen rör jag den inte i vilken fart jag än kör. Det måste vara så det är tänkt att fungera & i mitt fall verkar det göra det då jag som sagt aldrig behöver vrida upp eller ner i olika fart med olika mycket störande ljud.
Fungerar utmärkt på min XC70 2012, som också har High Performance Multimedia infotainmentsystem. Hörs tydligt att radion tar i när jag ökar från 70 till 110 på motorvägspåfarten på väg till jobbet. Kompensationen är alltså hastighetsberoende - den reagerar inte på om du kör på sämre vägbeläggning.
Tack för svar. Jag märker inget sådant på min bil så då är det kanske något som inte står rätt till då. Vad det nu kan vara. Svårt att tänka mig att jag lägger varken tid eller pengar på att lämna in bilen för detta. Men nyfiken blir man ju.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]