Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
Sceptic skrev:
TommyP86 skrev:
Jimmy Svensson skrev:Ok tack grabbar. Känns som graderingen inte stämmer på Stickan!!! Min larma om låg nivå redan när det är under första X konstigt. Underbart forum
Väldigt vanligt, kass nivågivare?
Har fått för mig att många aldrig ens kollar nivån på stickan utan förlitar sig helt på varningen om "låg oljenivå". Om det är vanligt med felaktiga nivågivare låter väl det lite vanskligt.....
Jag kontrollerar aldrig stickan den går ju knappt att komma åt, så jag hoppas på att den digitala stickan inte ljuger för mycket.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Bilnörden skrev: Jag kontrollerar aldrig stickan den går ju knappt att komma åt, så jag hoppas på att den digitala stickan inte ljuger för mycket.
Nej jag har hört att man tom har tagit bort stickan på vissa av de senare modellerna :shock: . Låter helt vansinnigt då åtminstone jag vill ha koll på om och hur mycket olja bilen drar. Nu tycks den inte ta någon olja men jag skulle aldrig lita på en nivågivare, tacka vet jag en hederlig oljesticka :-)-)
av JHg
Sceptic skrev:
Bilnörden skrev: Jag kontrollerar aldrig stickan den går ju knappt att komma åt, så jag hoppas på att den digitala stickan inte ljuger för mycket.
Nej jag har hört att man tom har tagit bort stickan på vissa av de senare modellerna :shock: . Låter helt vansinnigt då åtminstone jag vill ha koll på om och hur mycket olja bilen drar. Nu tycks den inte ta någon olja men jag skulle aldrig lita på en nivågivare, tacka vet jag en hederlig oljesticka :-)-)
Den togs bort redan på MY10 av V70 (i varjefall 175hkr motorn)...
Användarvisningsbild
av Sceptic
JHg skrev:
Sceptic skrev:
Den togs bort redan på MY10 av V70 (i varjefall 175hkr motorn)...
På min 11:a är den tackålov kvar :wink:
av mattish
1,6d har också sticka.. MEN jag har ingen anledning att misstro en digital avläsning..

Stickan kan inte varna er för lågt oljetryck under färd...
Användarvisningsbild
av Sceptic
mattish skrev:1,6d har också sticka.. MEN jag har ingen anledning att misstro en digital avläsning..

Stickan kan inte varna er för lågt oljetryck under färd...
Det bästa är väl att ha bägge :wink:

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]