Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu fungerar det väl och då kanske du inte skall riva i det igen. Men jag tycker du skall påtala till butiken att dom har gjort fel. Det kan du ju göra med ett mail eller telefonsamtal etc. etc. Det viktiga är ju att dom blir medvetna om att deras rutiner eller logistik inte fungerar.
Jag tycker mig ha sett flera trådar här på forumet om att det finns oklarheter om vad som gäller. Kan du trigga dom till att se över sina uppgifter så är det ju en välgärning.
hejsan, volvoägare igen efter att kört saab 95 -01 i ca 7år. nu har jag en xc60 -10 175hkr

nedanstående gäller xc60 -10
motorvärmar uttaget får ni vara lite försiktiga med då ni tar upp hålet, beskrivningen säger "Tejpa fast mallen kant i kant med framskärmens framkant och skarv i stötfångarhölje som bilden visar" texten är rätt men bilden visar fel hävdar jag då jag skulle montera dit uttaget tog det emot spolvätske behållaren, så please googla lite bilder på xc60 motorvärmar uttag innan ni sätter igång med hålupptagning. :D
kupe uttaget: i beskrivning står det att man ska trä på gummitätningen på slangen innan man för in tätningen på plats i karossen vilket är ett helvete att få tätningen på plats, jag hävdar att det är lättare att sätt dit tätningen först i kaross hålet sedan fetta in kontaktstycket ordentligt och för in det i tätningen efteråt.
3000kr kostade mitt kit på liljas bil, 31260698 motorvärmare, 30660490 kupekontakt, 30730675 täckning eluttag.
https://shop.bildeve.se/elektrisk-motor ... c-528.aspx

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]