Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skall slänga mig i bingen för en tripp till "framstjärten" (Göteborg) i morgon och skall njuta avvar meter jag åker i min goa volvo, garvar när jag ser en bmw så nog är dom roliga fast knase inte på det viset som trådskaparen avsåg.
oldtimersmc skrev:Seat o Peugeot på topp 5... Jiiiha
Gasp
Det var väntat jag körde Peugeot före jag skaffade Volvon och De Peugeoterna som jag haft har varit mycket roligare att köra än de Volvo jag kört.
Men som gammal gubbe (40) så passar Volvon (XC) med automat mej bättre nu vem orkar ligga o rejsa på vägarna när man mognat.
Har haft många BMW (ett 20-tal) och tycker inte att e60/e61 som denna 535:a är en särskilt lyckad modell. Varken kvalitet allmänt eller rostskydd når upp till Volvos nivå. Det är faktiskt en ganska risig bil kvalitetsmässigt med mängder av motorproblem, en hel del rost, läckande takluckor och annat. Däremot är det en mycket roligare bil än Volvon att köra.

Och det är väl det som är problemet. Även om V70II blivit mer vägsäker och mindre svajig med åren så är den just jättebekväm och jättetråkig att köra. Kommunicerar ingenting med föraren. Förutom T6 som har en kul motor och kanske 3,2 är alla motorer sömnpiller också, inklusive 2,5FT och D5 215/230. Seg gasrespons och noll varvglädje...
PH
Längtar till snön, då blir det lite roligare iaf

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]