Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NyMaN!
Funderar på att köpa en uppsättning 20" hjul till min V70 R-design och vill helst inte sänka bilen pga komforten.
Nån som har bild på osänkt R-design med 20" på?
Visa gärna bild på sänkta oxå, men skriv isåfall hur mkt den är sänkt samt vilket fabrikat det är på sänkfjädrarna.

En annan fråga...
Ni som åker på 20" hjul, hur upplever ni komforten jämfört mot original 17" & 18"?
När jag provkörde en V70 med 20" tyckte jag inte det var någon vidare skillnad från 18" på V70. Då var 18" uppe i 3 bar för att inte vara hemskt spåriga. Mot 17" är det en stor skillnad.
Original R-Design.
Bild

Sänkt med BC Racing coilovers.
Bild

Komforten är helt okej. Inte så hemskt stötigt. Dock går det ju att ställa in hårdhet osv. med kittet jag har monterat.
Jag har sänkt säkert 5 cm eller lite mer.

Om man jämför med original 18" Cratus så är faktiskt mina 20" tystare. Men jag tror att detta enbart beror på att jag har Pirellidäck på 18"arna. Dom för ett jäkla liv.
Denesfay skrev:Original R-Design.
Bild

Sänkt med BC Racing coilovers.
Bild

Komforten är helt okej. Inte så hemskt stötigt. Dock går det ju att ställa in hårdhet osv. med kittet jag har monterat.
Jag har sänkt säkert 5 cm eller lite mer.

Om man jämför med original 18" Cratus så är faktiskt mina 20" tystare. Men jag tror att detta enbart beror på att jag har Pirellidäck på 18"arna. Dom för ett jäkla liv.
Snygg!
Ser ju faktiskt helt ok ut även osänkt,även om det är snyggare när den är låg!

Vilken däckdim kör du på?
Är det mörkgrå fälgar från infosite eller vart har du köpt fälgarna?
Inte bestämt mej än om jag ska samma fälgar som dej eller om det blir ocean storm.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]