Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Har man SIM-kort i bilen är det förstås för att bilens datatjänser (Sensus Connect) ska fungera oavsett vilken telefon man har med sig. Då behöver man ju inte dela ut internettillgång via WiFi från telefonen.
Bluetooth är väl vad jag vet bara användbart för tal om streamning av musik, inte för tillgång till internet.

Aktivt dämpningssystem heter 4C (Continuously Controlled Chassis Concept).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
apersson850 skrev:Har man SIM-kort i bilen är det förstås för att bilens datatjänser (Sensus Connect) ska fungera oavsett vilken telefon man har med sig. Då behöver man ju inte dela ut internettillgång via WiFi från telefonen.
Har man samlat det på ett SIM nu, på tidigare modeller var det ju två SIM i bilen, ett för bilens data och ett för förarens telefoni/sms/ och ev data.
apersson850 skrev: Bluetooth är väl vad jag vet bara användbart för tal om streamning av musik, inte för tillgång till internet.
Jodå, PAN profilen i Bluetooth fixar det.
The PAN profile defines a means of enabling Bluetooth devices to participate in a
personal area network. Completely un-modified Ethernet payloads can be
transmitted using the Bluetooth Network Encapsulation Protocol (BNEP) to
exchange packets between Bluetooth devices.
The profile defines how PAN is supported in the following situations.
(a) Ad-hoc IP networking by two or more Bluetooth devices in a single piconet.
(b) Network access for one or more Bluetooth devices.
Användarvisningsbild
av philipsguy
VolvoB20: bra att det finns valmöjlighet. Man kanske har ett mobilabonnemang i tjänsten med liten datamängd t ex 1 GB/månad, då passar ett mobilt bredband bra i bilen. Då kan du använda bilens uppkoppling till mobilen när du sitter i den + bilens tjänster.
av tunnis
Rdio funkar väldigt segt för mig oxå. Däremot tycker jag TuneIn funkar riktigt bra. Kör med Telenors gratisSIM.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]