Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Sleeper skrev:
mattish skrev:Sportläge finns ju på Powershift 2012 så det borde finnas på D3 också, men det är ju bara som jag funderar... :roll:
Njää jag har inget sportläge på min MY12 PS. Eller är det skillnad på min T4 och D3 i det avseendet?
Bara D2 mao... Kollegan har det på sin V60 iofs en av de sista V60 av MY2012...
av Tolken
Jorglund skrev:Jag hade en sådan och det fanns inget "sportläge" på den utan man hade bara "Manuell" när man för växelväljaren åt vänster och "normal" Automat att välja på.

På min D5 blir det sportläge när man för växelväljaren åt vänster och blir manuell så fort jag försöker att växla själv.

Be dom köra en nollställning av adaptionen på lådan och ev tanka in ny mjukvara. När jag hade denna bil så var det ofta som jag tyckte att lådan växlade skumt och var allmänt bångstyrig :???: Men den blev bättre då jag gjorde service på den förra våren med ny mjukvara och nollställning. Sedan till sommaren fick jag min nya bil och vet inte om det kommit några uppdateringar sedan till D3-11.
..JL
Kan man nullstilla adaptiomen med egen vida eller mäste man innom volvo?
av Ceder10
Har samma problem med min automatlåda har en V70 D3 2011 va inne på verkstaden och pratade med dom och det har kommit en ny programvara ganska nyligen. Har inte lämnat in min bil än då det snart är dags för en service.
Det hugger till i bilen bara när man lägger i driven.
av Pnjk
Min bil rycker till ganska skapligt i växlingen när man kommer i ganska hög fart och bromsar in innan en rondell tex.
Men är inte alltid det händer utan bara ibland.

Nån mer som märkt av detta?
Kör D3 automat
av maba
Ja, jag har samma problem. Speciellt när man har kört landsväg någon mil och kommer in mot en rondell så hugger det till när den växlar ner. Jag fick uppgraderad mjukvara och det blev bra, men vid senaste servicen så laddade de in någon ny programvara och på köpet fick jag tillbaka de ryckiga växlingarna igen. Tack för kaffet...
Var tillbaka och gnällde men de lyckades inte gå tillbaka till den gamla versionen. Så nu åker jag med "rycket" sedan snart ett år tillbaka, kanske det blir bättre vid nästa service.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]