Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
ER skrev:När du hittar ett lämpligt objekt ta dig 5 minuter att kolla hos transportstyrelsen om den är FWD eller AWD. Höll på att göra den dundertabben men priset var för skumt och det visade sig vara just en FWD.
Sen är det iom nya regler även lämpligt kolla fordonsrelaterade skulder på objektet så man slipper betala för målvakters synder.
Jag förespåkar automat till dieselmotor. Att handpeta växlar funkar på bensinare men om man väljer diesel så är ju automat givet val och man slipper växla stup i kvarten och njuta av annat. Numer känns manuell växellåda som 1980-talet när man lärt sig automaten i kombination med diesel. Eftersom det inte är en sportbil så spelar det ju ingen roll hur lång tid det tar att komma upp till 100km/h.
Man kan se det på vilken motor den har om det är en D3 eller D4. Är den på 2,4 liter och har 163 hk är det en AWD. Har den 175 hk eller är på två liter är den framhjulsdriven. Men kolla med Transportstyrelsen för säkerhets skull :mrgreen:
Användarvisningsbild
av apersson850
Haha, jag vet, jag hade en 854 Turbo från 1994 och en 945 GL från samma år när jag köpte min XC70 D5 AWD automat av 2012 års modell, lagom till midsommar 2011. Lite skillnad det också.
snö

Nu har det snöat här sedan i går e[…]

Elpriset

Min IVT är inne på 17e året utan […]

Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]