Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Hello,

Har ett litet läckage i bakrutan på min V70 2,5FT R-design -11.
Så fort man tvättar bilen så kommer det en liten rand utav vatten på insidan utav rutan, från ovankanten på glaset.
Någon som har haft samma problem, vet ej om förra ägaren bytat bakrutan annars e det från första början.
Kollat lite på Biltemas Vindrutetätning, kanske ska ta o trycka dit en rand utav den precis ovanför rutan och förhoppningsvis få den till att hålla tätt, annars e det ju från spolarmunstycket det kommer ifrån.

Någon annan lösning eller någon som haft samma problem?
av S6024t
en lösning är ju att åka till en glasmästare,kanske den bästa lösningen åxxå,men kolla spolarmunstycket själv först
Användarvisningsbild
av reo91
S6024t skrev:en lösning är ju att åka till en glasmästare,kanske den bästa lösningen åxxå,men kolla spolarmunstycket själv först
Tryckte dit vindrutetätning så får jag se(syns inte ändå så länge man inte kollar ordentligt :D ), testade att få den att läcka in men icke.
Plockade ner hela panelen och sprutade vatten på spolarmunstycket samt ovanför glaset men inget som läckte in vad jag kunde se.
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]