Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
MartinS skrev:
mattish skrev:
zaonline skrev:Jag har fortfarande inte klurat ut skillnaden mellan 0 & 2. Det lyser och beter sig på samma sätt både invändigt och utvändigt.
På 0 så svänger inte strålkastarna om du har den finessen. Annars ingen skillnad.
Det är nog från my12, innan dess finns ju separat knapp för abl.
Finns i Sensus på nyare också. Har bilen fått ny mjukvara så spelar det säkert ingen roll på årsmodellen..
Användarvisningsbild
av MartinS
mattish skrev:
MartinS skrev:
mattish skrev: Det är nog från my12, innan dess finns ju separat knapp för abl.
Finns i Sensus på nyare också. Har bilen fått ny mjukvara så spelar det säkert ingen roll på årsmodellen..
Jag är tämligen övertygad om att man inte ändrat det på bilar utan sensus, det finns liksom ingen anledning.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det låter troligt. Det finns dock redan på två olika ställen i Sensusmenyerna, så varför man ska kunna stänga av ABL med ytterligare en knapp kan man undra.
av JHg
MartinS skrev:Det är nog från my12, innan dess finns ju separat knapp för abl.
Det är från MY 12 ja. Men min MY10 har ingen separat knapp, måste in i menyn och stänga av/sätta på.
Användarvisningsbild
av MartinS
JHg: Stänger du inte av ABL med en knapp på din MY10? Märkligt.

Knappen längst ner näst längst till höger är ju ABL knappen "pre-sensus". Menar du att du inte har en sådan utan stänger av ABL i bil-menyn?
http://www.gunneby.se/xc60/detaljer/IMGP5210.JPG

Anders: Jag ser en vits med att man kan stänga av ABL enkelt medan man kör.
av JHg
MartinS: Nix, den knappen finns inte i min bil...
Men jag har de flesta andra knapparna då jag har driver support paketet. Har 2 st. "blindpluggar" längst nere till höger knappraden...
bild.JPG
bild.JPG (755.02 KiB) Visad 380 gånger
Edit: Hur f-n blev bilden upp och ner när den inte är det i original?!
av Icebear
Hej!
Jag tycker det suger att stråkastar spolningen inte är avstängd i läge 0 det var det på min v70 2005
och nu har jag en v70 2,4d summun 2010.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Är det någon som lyckats fixa så att helljuset inte tänds i läge 0? Jag tycker att det bökar till helljusblinket. Man behöver fingertoppskänsla för att inte helljuset ska slås på helt. Det har hänt mig flera gånger när jag helljusblinkar reflexmässigt. Borde det inte gå att reversers till som det var innan mjukvaruuppgraderingen? Eller måste man gå tillbaka till Sensus 2.0 då?
snö

Nu har det snöat här sedan i går e[…]

Elpriset

Min IVT är inne på 17e året utan […]

Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]