Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo740_GLT
Hej på er alla Volvo-vänner där ute

Är det någon som kan ge ett hum om vad det kostar att eftermontera
en elektrisk baklucka?

Är lite sugen på en sån om det inte är för dyrt
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Jag antar att du menar elstyrd öppning/stängning av luckan? Har ingen aning om prylarna kostar men, det finns några tidigare trådar om detta (du får söka lite själv), och vad jag kommer ihåg så går det inte att göra (officiellt alltså från Volvo-håll). Konstruktionen är el-hydraulisk vilket innefattar en cylinder och en pump bland mycket annat.
Användarvisningsbild
av apersson850
Bara baserat på allmän erfarenhet av skruvande i bilar, inte alls på just det här projektet, så inser jag att det måste vara svårt att få innertaket att överleva ett sånt ingrepp som att montera hydraulcylindrarna i taket.
av oldtimersmc
apersson850 skrev:Bara baserat på allmän erfarenhet av skruvande i bilar, inte alls på just det här projektet, så inser jag att det måste vara svårt att få innertaket att överleva ett sånt ingrepp som att montera hydraulcylindrarna i taket.
Och innertaket är bara början Canbus knapp fram och bak nytt lås mjukvara mm
Ps undrar om det verkligen är hydraulcylindrar, låter mer som elmotorer ( har 2 st med ellucka)
av Lövet
Sälj din bil. Köp en som har det.
Jag lovar att den operationen kommer vara billigare än att eftermontera allt du behöver.
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]