Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
Hej,

Går i tankarna att köpa en V70 II D3 S/S Momentum MY 2013.
Denna har den stora skärmen men saknar tyvärr navigator. Nån som har pejl på vad detta (mellan tummen och pekfingret) kan gå loss på att eftermontera?

Tack på förhand!
av JE Jr
Du måste ha RTI-förberedelse för att det överhuvudtaget skall gå. Jag _TROR_ alla med stora skärmen har det och att det inte är nåt problem. Men värt att kolla upp iallafall. Gå in till din Volvohandlare och be dem kolla i tillvalslistan från när bilen var ny om det finns RTI-prep.

Bildeve har en ganska bra sidfa med priser på tillbehör. Om de ligger i ovan eller underkant på priserna vet jag inte, men man får ju en uppfattning iallafall.

http://shop.bildeve.se/volvo-tillbehor/ ... 567-1.aspx
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kanske är billigare nu, det var rätt dyrt innan i alla fall.
Fullgasheladagen skrev:
XC90_Executive skrev: Att installera RTI i efterhand kostar rejält med flis! Runt 30000kr är ingen omöjlighet....
Fick äntligen svaret. 50.000(!) kr ska Bilia ha för att eftermontera en navigator. FEMTIOJÄKLATUSEN!! :shock: Ett tag där trodde jag att jag blivit kopplad till Bilia i Mexico City, och att vi pratade pesos - men när jag skrek "Ladrón!!" och "Muerte!!" åt dom så fick jag ingen respons....
av Ajajaja
VolvoB20 skrev:Kanske är billigare nu, det var rätt dyrt innan i alla fall.
Fullgasheladagen skrev:
XC90_Executive skrev: Att installera RTI i efterhand kostar rejält med flis! Runt 30000kr är ingen omöjlighet....
Fick äntligen svaret. 50.000(!) kr ska Bilia ha för att eftermontera en navigator. FEMTIOJÄKLATUSEN!! :shock: Ett tag där trodde jag att jag blivit kopplad till Bilia i Mexico City, och att vi pratade pesos - men när jag skrek "Ladrón!!" och "Muerte!!" åt dom så fick jag ingen respons....
Hoppsansa, dom skäms inte över att ta betalt inte...
Men detta var då en bil som inte var RTI-förberedd förmodar jag?
av pergrein
Du får räkna med ca:12-15000kr för att få RTI och då ska du ha "RTI-prep"...

Det gamla RTI var/är ju svindyrt att installera efteråt, det kosta ju 20000kr för att få det från fabriken...

Mvh
Per
av Ajajaja
Ja, nu blir det ingen V70 hursomhelst. Lutar åt en V60 D2 el. D3 istället, med automat :P
Har en my12 med detta och tja kul att ha men inte skulle jag slänga 12-15k på det då e re lika bra att köpa en liten garmin för 2k
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]