Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

htchd2 skrev:Är det värt att lägga polestar på s80 t6 285hk motorn?
Värt är det nog på en mindre motor, dvs alla utom T6. Kanske t.o.m mest värt ju mindre motor man har då effektökningen blir procentuellt störst och/eller ger störst karaktärsskillnad. T6 är väl knappast i det klena laget till att börja med.

Samtidigt kommer du ju upp i S80 V8-prestanda för en bråkdel av kostnaden, både sett till kostnad för bilinköp och bensinförbrukning. Kanske är kul om du har försmak för att stampa eller bara vill få mest bang for the buck (dvs V8 fast inte). Av min livslånga erfarenhet av Volvo-spotting har jag noterat att jag sett 0 st T6:or med polestar-märke. Flest D3-D5 och 2,5T som jag sett. Svag observation, jag vet, men i samband med min egna polestar-fria T6-erfarenhet känns det spontant inte "värt" men kanske som en kul grej om du vill passa på under kampanjen.
av htchd2
Ojj haha nu blev man inte så sugen längre, nej men jag förstår vad du menar. Känner inte att den är svag direkt, ville mest kolla om nån märkt nån direkt skillnad efter optimeringen
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag skulle låta den kallna innan eventuell &[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]