Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Så är det. Så var det när 850:n kom och så var det faktiskt redan när 740:n kom. Minns test i sv ams 1997, "med nya s70 får sig BMW en ordentlig match"
Mycket lite ändras detta över tiden.
Audi har ju ryckt upp sig och Passaten som kom 1997 var ju ett lyft.
S80 1998 var ett lyft. stor, bred, bekväm, tyst, vräkig, ljus och spatiös interiör, mkt bra säkerhetsutrustning (men vinglig på vägen...)
I övrigt är väl relationen mellan märkena sig lik...
Användarvisningsbild
av Perc
Men frågan är ju varför Audi har lyckats med en klassresa när Volvo, jämförelsevis, inte gjort det?

Audis första bil med fyrtaktsmotor kom ungefär samtidigt som Volvos 140-serie, och det var egentligen bara en omdöpt DKW. Deras första riktiga försök till premiumjärn kan väl sägas vara Audi V8 som kom så sent som 1988. Sen kom nästa flaggskepp, S8, 1994. Dom kom alltså väldigt sent in i matchen jämfört med typ Mercedes, eller Volvo för den delen.
av perhall
Fast Audi är väl typ de enda som lyckats riktigt bra.
Några andra som försökt men inte riktigt lyckats:
VW
Volvo
Ford
Opel
Peugeot
Toyota
..
av perhall
Nu är det flitiga diskussioner bland mina tyska kolleger om att Audi börjar hamna på efterkälken, MB och BMW är mer på hugget med innvoationer... dock gillar jag att Audi behåller 6-cyl diesel för mkt fler modeller än MB och BMW!
För mig som ogillar 4-cyl är det en enorm fördel!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd