Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
HA HA. Med originalmjukvaran klarade haldex gen 5 inte ens att föra över nog med moment till bakaxeln för att det skulle slira på halt gräs. När jag flyttade bilen hade bakhjulen inte vridit sig en millimeter medans framhjulen snurrade hysteriskt.

Bildå

Med nya mjukvaran är det dock låst mest hela tiden, ibland så att det är obehagligt att svänga med bilen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nä, det vill förstås till att hydraultrycket är på topp för att det ska bli någon momentöverföring. Det jag refererade till är vad kopplingen är kapabel till, när oljan är på max drifttryck.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
På tal om båtramper.

Här i stan finns ramper som är så flacka att man får back i evighet innan det blir djup nog att sätta av båten.

Sen finns ramper som är så branta att man inte vågar gå ur bilen då man inte litar på handbromsen utan vill hålla fotbromsen nedre stenhårt så alla hjulen är låsta då det känns som det stupar tvärbrant rakt ned i havet och man ser bara himlen genom framrutan..

Det är ungefär lika tungt att dra upp en 1000kg båt på en brant ramp som en 2000kg på en flack ramp.
av svedan
[quote="VolvoB20"]HA HA. Med originalmjukvaran klarade haldex gen 5 inte ens att föra över nog med moment till bakaxeln för att det skulle slira på halt gräs. När jag flyttade bilen hade bakhjulen inte vridit sig en millimeter medans framhjulen snurrade hysteriskt.

Sicken bilhandlare!! Lura på dig en FWD med din erfarenhet!!(kunde inte hålla mig...) :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
svedan skrev:
VolvoB20 skrev:HA HA. Med originalmjukvaran klarade haldex gen 5 inte ens att föra över nog med moment till bakaxeln för att det skulle slira på halt gräs. När jag flyttade bilen hade bakhjulen inte vridit sig en millimeter medans framhjulen snurrade hysteriskt.

Sicken bilhandlare!! Lura på dig en FWD med din erfarenhet!!(kunde inte hålla mig...) :mrgreen: :mrgreen:
Faktiskt, du vet inte hur nära sanningen du var.....det var värre än så... Jag var nämligen tvungen att kika under bilen om det överhuvud satt drivaxlar bak (det är faktiskt sant), och när jag slirade på gårdsplanen hos grannen när jag skulle starta med hästsläpet för han hade lagt ut ny singel så utbrast han "Har du köpt en såna däringa drive-modell utan AWD" :oops: :oops: :oops:

B.T.W Provade att flytta båten igår, och nu var det annorlunda efter uppdateringarna, tvärlåst mellan fram och bak, slirade inte alls, grymt driv. Tyvärr märks det mycket när man svänger att det är låst.

Verkar som det antingen är förstoppning eller rännskita med Gen 5.
Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]