Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cryqer
grillchips skrev:Bra. ;) Tycker det låter lite lustigt ändå att killen uppenbarligen vetat vad han pysslat med i bilväg men ändå gör en sådan "snålgrej". Jag menar dock inte att du gjort ett dåligt köp men jag tycker det är märkligt.
Ja det är lite märkligt faktiskt.. Men men, den har ju ändå rullat ett par hundra mil med det på.
av Siqqe
grillchips skrev:Då är jag lite nyfiken på om det enbart är fjädrar bytta. Sänkfjädrar som i sin tur är kapade torde väl innebära att trasiga dämpare kommer som ett brev på posten? Eller var det en coilsats som i sin tur har kapade fjädrar?
Njae, trasiga dämpare är inte säkert om dom inte jobbar i sitt ändläge och bottnas hela tiden. Men detta gäller ju oavsett om fjädrarna är kapade eller om det är en sänkningssats som sänker lika mycket.
Användarvisningsbild
av börne
Siqqe skrev:
grillchips skrev:Då är jag lite nyfiken på om det enbart är fjädrar bytta. Sänkfjädrar som i sin tur är kapade torde väl innebära att trasiga dämpare kommer som ett brev på posten? Eller var det en coilsats som i sin tur har kapade fjädrar?
Njae, trasiga dämpare är inte säkert om dom inte jobbar i sitt ändläge och bottnas hela tiden. Men detta gäller ju oavsett om fjädrarna är kapade eller om det är en sänkningssats som sänker lika mycket.
Men köper man en sänkningssats är ju dämparna anpassade, man köper ju aldrig bara sänkfjädrar/kapar fjädrar... sånt håller ju bara 740raggarna på med :-O)
av Siqqe
börne skrev:Men köper man en sänkningssats är ju dämparna anpassade, man köper ju aldrig bara sänkfjädrar/kapar fjädrar... sånt håller ju bara 740raggarna på med :-O)
Jag kan nog påstå att 90% av de som har en volvo nyare än 2008 som också har sänkt bilen kör med orginal stötdämpare. Varför? Jo, för de är ute efter utseende (även jag).
Användarvisningsbild
av grillchips
Japp, enbart fjädrar här, 25mm på originaldämpare. Hade jag velat gå lägre hade det blivit coils.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]