Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aspen76
Denesfay skrev:Inga problem för mig efter sänkning med BC racing coilovers. Själva avkänningen sitter på bärarmarna på höger sida fram och bak. Det blir ingen skillnad utan ljuset justerar in sig rätt ändå.

Så här blev det btw. Har dock höjt lite bak nu.

Bild
Riktigt nice...får nog spara ihop till ett par coils istället :D !
av Siqqe
Min volvoverkstad monterade H&R 40mm sänkningsfjädrar på min V70 2.4D -2008 häromdagen. Tyvärr tycker jag den blev alldeles för låg bak i förhållande till sänkningen fram. Någon mer som har råkat ut för detta?

Bild
av skaris
Siqqe skrev:Min volvoverkstad monterade H&R 40mm sänkningsfjädrar på min V70 2.4D -2008 häromdagen. Tyvärr tycker jag den blev alldeles för låg bak i förhållande till sänkningen fram. Någon mer som har råkat ut för detta?
Tycker det ser alldeles lagom ut.
Om Du ställer bilen på plan mark och mäter från centrum på navkåpan upp till skärmkanten så kan vi ju jämföra.

På min är det 363mm fram och 342mm bak.
av Stigberg
Siqqe skrev:Min volvoverkstad monterade H&R 40mm sänkningsfjädrar på min V70 2.4D -2008 häromdagen. Tyvärr tycker jag den blev alldeles för låg bak i förhållande till sänkningen fram. Någon mer som har råkat ut för detta?

Bild
Tycker det ser bra ut Siqqe! :D Men är det inte så också att hjulhusen på framskärmarna är högra i förhållande till bakskärmens? :???:

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]