Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spaltzer
Jag tycker att V70II verkar väldigt trevlig. Av de "säkra" motoralternativen så har jag bara råd med en 2.0f. Jag vill lägga 100-120tkr). 2.0f skulle antagligen duga för mig även om jag tycker att det är trevligt med mer motor och egentligen skulle vilja ha en 2.5ft eller 2.5t. I dagsläget har jag en äldre bil och jag vill byta till en nyare mer driftsäker bil för att undvika stopp och dyra reparationer.

Hur är det med ac-kompressorerna på 2.0f? Är de säkra även från MY08? Hur är det med ac-kompressorerna på 2.5t och ft. Havererar de ofta? Oftare än på 2.0f?
av Droopy
Det fins inga säkra motoralternativ dok så kan jag lova dig att det är en promille som rasar, jag känner inet någon i min bekantskapskrets som råkat ut för ett motorhaveri de senaste tio åren.

"problemet" är uppförstorat på forum som detta, ta samma sak med Audi och oilsludge, på forumen är det ju ett stort problem i verkligheten ett litet.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]