Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
Toson skrev:Har minne av en enklare "adapter" som bara sätts in på säkringens plats och man får en säkring hängande i ett par kablar någon dec utanför. Att användas vid felsökning o.d. Det är länge sen, så var det var nånstans finns inte kvar i minnet, men nån kanske har sett.
Den går ju sen att "dra vidare" och koppla in en strömbrytare, så man får fjärreglerat.

Kan den här vara nåt http://www.kjell.com/sortiment/hus-hals ... ter-p48400 Om man hittar en bra lättanvänd programvara för en "surfplatta" som är lätt att ha med???

//Toson
Jag har en sådan men fick inte fram något om felkoder på Torque men väl på Carista.
Användarvisningsbild
av Toson
"Desmodue" skrev:
Jag har en sådan men fick inte fram något om felkoder på Torque men väl på Carista.

Jag är inte så hemma på "Appar" och felkodsprogram, så lite förklaring och hjälp att förstå och få igång skulle vara nice? Verkar den vara användbar till ändamålet och ett "bra val"???
//Toson
av Desmodue
Toson skrev:"Desmodue" skrev:

Jag är inte så hemma på "Appar" och felkodsprogram, så lite förklaring och hjälp att förstå och få igång skulle vara nice? Verkar den vara användbar till ändamålet och ett "bra val"???
//Toson
Som jag har förstått så är den bra och vad det gäller appar så måste du ha en smartphone funkar nog även med en iPhone men det kanske är krångligare och brukar inte vara gratis. Har du en Android så går du bara in på play butik och hämtar. Sedan är det bara att para dem med blåtanden.
Användarvisningsbild
av Toson
Ska nog skaffa en sån OBD-läsare då det verkar smart och man kan ha den inkopplad under färd.
Har Android i telefonen, men vill hellre ha den till en surfplatta med WiFi som det står att den kan prata med.
Alla i-* produkter avstås ifrån så det problemet ska väl inte uppstå.

Det viktiga är ju att den har de funktioner man vill ha s.s. t.ex. felkodsläsning och släckning. Visning av realdata är väl lite kul bonus som kan vara användbart.
//Toson

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]