Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
V70 D5 AWD = bara automat
XC70 D5 AWD = automat + manuell
av dissonans
andreas_lofgren skrev:V70 D5 AWD = bara automat

Nej, även V70 D5 AWD har funnits som manuell i V70II, men bara några år. Förra gången frågan var uppe länkade jag till en sådan.
Användarvisningsbild
av joel80
Medelhastighet säger precis ingenting.. jag lovar att jag har den dubbla hastigheten än de flesta som ligger o rullar i sthlm. Senast jag tankade låg den på 84km/h... oftast ligger den på runt 75km/h. Men vad den ligger på har ingen koppling alls till vad bilen dragit. Kör man bara kökörning och sen bara motorväg i 140km/h får man samma som om man, ligger mest på landsväg o puttrar i 70-80km/h.

Jag gillar testförslaget ovan med bilbyte nån vecka. :) Det vore mkt intressant! Ändra inte körmönster bara!
av Lövet
dissonans skrev:
andreas_lofgren skrev:V70 D5 AWD = bara automat

Nej, även V70 D5 AWD har funnits som manuell i V70II, men bara några år. Förra gången frågan var uppe länkade jag till en sådan.
Absolut men bara innan 2010
av mattish
joel80 skrev:Medelhastighet säger precis ingenting.. jag lovar att jag har den dubbla hastigheten än de flesta som ligger o rullar i sthlm. Senast jag tankade låg den på 84km/h... oftast ligger den på runt 75km/h. Men vad den ligger på har ingen koppling alls till vad bilen dragit. Kör man bara kökörning och sen bara motorväg i 140km/h får man samma som om man, ligger mest på landsväg o puttrar i 70-80km/h.
Den tillsammans med sträckan du kört säger mycket tycker jag. Man ser ju oftast lätt vilken typ av körning som är utförd.
Hög förbrukning ihop med en låg snittfart innebär stadskörning.
Låg förbrukning med lite högre snittfart är landsvägskörning.
Hög förbrukning med hög snittfart är fartkörning.

Naturligtvis är det indikationer och ska helst jämföras mellan bilar..

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]