- fre 25 apr 2014, 00:05
Mitt svar gällde generellt, alla har 10% rabatt hos Volvia ifall man lånar av Volvia Finans
Moderator: Moderatorer
yuphin skrev:Mitt svar gällde generellt, alla har 10% rabatt hos Volvia ifall man lånar av Volvia FinansDet är ju gott så, men vad som inte framgår är att man, enligt Volvia, måste teckna tilläggspaket och i mitt fall skulle det bli dyrare att teckna en försäkring med 10% rabatt jämfört med att teckna en utan tillägg och "gå miste" om de 10% i rabatt.
SweRonin skrev:Vet inte men ni kanske redan vetVisst finns det handlare som "testar sönder" bilarna på det sätt du beskriver. Det lär dock vara ett enkelt sätt att förstöra kundrelationen för all framtid, så är handlaren intresserad av att göra en ny bilaffär så bör man akta sig för överdrifter i testprotokollet. Min uppfattning (generellt) är att beg.test för en leasad bil går till på samma sätt som för en vanlig inbytesbil. Man får alltså prisavdrag för kantstötta fälgar, repor i lack, revor i inredning etc i en inbytessituation oavsett vilken finansieringsform du valt.
Privatleasing kan bli en stor fälla.
När ni lämnar tillbaks bilen så går dom genom allt och det lilla minsta kräver dom en på pengar.
Jag var inne hos Audi och fråga säljaren vad han tyckte om köp vs leasing han avrådde mig starkt och sa att jag skulle köpa istället.
Han sa att väldigt många får betala mellan 30 - 60 tusen kr när dom lämnar tillbaks bilen p.g.a skador.
Fick en lathund på vad dom anser är skador som dom vill ha ersättning för.
Exempel
Stenskott mer än 2mm =rutan måste bytas
Repa mer än 2mm hela del måste lackas om
Defekta fälgar repa eller det lilla minsta kantstött =nya originala fälgar måste köpas
Inredningen.måste nästan vara helt nytt annars måste det lagas/ bytas
Iaf enligt säljaren som jag iaf tycker var ärlig och väldigt hjälpsam sade att väldigt många ångrar sig efter 3 år när dom lämnar tillbaks
Han mena att många tar det för att slippa kontantinsats, han mena att man bara skjuter upp den till 3 år :)
Guligan skrev:Jag har aldrig leasat en bil så vet ej exakt hur det går till förutom det säljaren sa. Enligt honom så gick de efter listan och debitera kund efter den.SweRonin skrev:Visst finns det handlare som "testar sönder" bilarna på det sätt du beskriver. Det lär dock vara ett enkelt sätt att förstöra kundrelationen för all framtid, så är handlaren intresserad av att göra en ny bilaffär så bör man akta sig för överdrifter i testprotokollet. Min uppfattning (generellt) är att beg.test för en leasad bil går till på samma sätt som för en vanlig inbytesbil. Man får alltså prisavdrag för kantstötta fälgar, repor i lack, revor i inredning etc i en inbytessituation oavsett vilken finansieringsform du valt.
Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]