Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
Mors!

Jag har sökt på forumet på 'rse lightning' utan resultat.

Jag har läst följande länk:
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-465880

Längst ner på sidan står det:
Note!
It is not possible to connect Apple devices with a lightning connector.
Eh, det är ju ändå 2015 och den kontakten kom ju 2013 om jag inte missminner mig.

Är det någon som har "nya" RSE, som jag tror sitter i 60-serien MY14 (som tillval), som har Apple-enheter med Lightning och vet om det funkar ändå?

Tack på förhand,
Fredrik
av Schmoyoho
Den nya kontakten kom till och med sent 2012. Det fungerar att spela musik via USB (i mittkonsollen, porten i armstödet) på årsmodell 2014 iallafall. Jag fattar inte varför det inte skulle fungera med RSE...

Edit: eller ja... Det handlar ju förstås om mycket mer än bara musik med RSE. Filmer och kanske till och med bilder (?). Lightning-porten är rätt annorlunda konstruerad. Den gamla, långsmala porten, hade 30 stift (därav namnet) och var analog. Lightning-porten har bara åtta pinnar och, utan att minnas i detalj, är den mer digitaliserad än den gamla. Så det är nog inte alls otänkbart att det inte funkar som det ska. Vill man absolut använda en Apple-pryl till RSE kan man ju köpa en lite äldre iPod Touch t.ex för inte någon särskilt stor summa.
Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]