Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
jite skrev:Innan ni går och köper något: Volvo har (hade iallafall) goodwill på kassa AC-kompressorer runt -08, -09. -10, så ta och kolla med verkstaden så kanske ni kommer väldigt billigt undan, dvs Volvo tar hela smällen inklusive arbetskostnaden.

Jag fick min AC utbytt på goodwill (2.4d 2010), hade gått ca 13k mil då.
Nu blev morgonen mycket lättare Tack
När fick du din bytt?
av Philuren82
jite skrev:Innan ni går och köper något: Volvo har (hade iallafall) goodwill på kassa AC-kompressorer runt -08, -09. -10, så ta och kolla med verkstaden så kanske ni kommer väldigt billigt undan, dvs Volvo tar hela smällen inklusive arbetskostnaden.

Detta gäller väl bara dieselbilar?
av Hein

Tyvärr så fick jag beskedet att det inte inte gäller längre! Har köpt kompressor på Mister Auto för 4500,- och få hjälp med bytet av en lokal verkstad för 3500,- inklusive fyllning. Volvo ville har 135000,- för kalaset!
Hade en lång dialog med Volvia innan om att maskinförsäkringen kunde går in och hjälpa till men fick nobben. Bilen hade gått 1000 mil för mycket. Trots att det är ett "känd fel" och att volvo "hade goodwill" tills för lite sedan. Hade jag köpt bilen hos handlare hade de tagit hela kostnaden! min är köpt privat. Det blir byte av försäkringsbolag för min del iaf.
//Andreas
av Desmodue

17 000 mil hade min gått när jag fick min utbytt på goodwill.
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
Desmodue skrev:

17 000 mil hade min gått när jag fick min utbytt på goodwill.
Var va detta och vilket år bytte dom kompresson???
av Hein
Jimmy Svensson skrev:Har pratat med Ahlbergs bil och jag hade ingen förlängd garanti på min bil sa dom. Hoppas det går på försäkring hos volvia då dom har 15000 mil!!!
15000 endast om du har köpt bilen hos en auktoriserad Volvo handlare!
Annars 10000 mil. Vid samtal med Volvia kunde de sträcka sig till 10200 mil!
//A
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]