Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trojlee
Polaren hade ett liknande problem som du fast på en ganska ny octavia diesel. Läckte lika mkt som din, hade in den på provtryckning o inget fel där fast det fortsatte läka. Det syntes inget läckage där bilen stått.
Lossade på all plast under motorn och där såg man tydligt att det läkte vid vattenpumpen...så mitt tips
är att hissa upp och kolla under all bukplast för det hade inte verkstaden gjort....
/
M
av Johanblöt
Härligt - problemet har försvunnit. Åtmindstonde så är symptomen borta...
Efter 130 mils körning så har jag kunnat konstatera att ingen kylvätska längre försvinner ur systemet.
Ser 2 möjliga förklaringar
1: Den programmuppdatering som volvoverkstaden gjorde var rätt åtgärd och stoppade fortsatt läckage.
2: Det fanns inget läckage utan bilen hade varit inne för något jobb i kylsystemet som fick en luftficka att stängas in. Denna luftficka vandrade stegvis till expansionskärlet och tolkades av mig som läckage (mycket osannolikt att en leasingfirma eller leasingförare betalar ett jobb samtidigt som bilen lämnas tillbaka utan att berätta om detta).

Jag är nöjd och glad igen :D

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]