Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag pratade inte om journalister, som bara är en liten grupp av de som jobbar på SVT, och journalister är oftast inte de som har innehållsansvar och stort redaktionellt inflytande, även om de kan vara med att föreslå saker och komma med idéer.

De som verkligen har att säga till om innehåll är oftast redaktionschefer eller andra i chefsposition. Personer i en samhällsgrupp som ofta får lite mer betalt än medellönen.
Sen har vi ju t.ex SVTs mest framstående politiska utfrågare, KG Bergström. Han är (väl fortfarande?) och var medlem i Moderaterna när han jobbade med partiledarutfrågningarna och debattprogrammen inför förra valet.

Att säga att alla på SVT skulle vara vänster (eller MP)-vridna är enligt min uppfattning, efter att ha jobbat där många år, felaktig, även om undersökningar visar att det just bland journalister är så.
Skulle vilja säga att det är skapligt balanserat. Bättre än t.ex DN och SVD där det verkligen blivit högervridning, speciellt på ledarsidorna.
Svår, men viktig, fråga det här.
Precis som Joel80 säger är det ju människor i bakgrunden som agerar, raggar personer till program, kommer på frågor som ställs etc.
Malou von Sievers kör ju ett program varje dag i (tror jag) 1,5 timma. Hon lär ju inte göra nånting själv med att fixa ämnen etc. för det verkar hon inte hinna med och orka (vilket jag förstår - direktsänd teve varje dag...) så även om hennes politiska inställning påverkar är det ju andra som tar fram materialet...
Tänker på den här sajten facit.com, bilköparguide. Ganska okänd, tror jag. Hur oberoende är den, egentligen? Ingen aning. De är säkert desperata efter annonser.
Men jag står kvar vid min uppfattning att Håkan Matson och några till är svåra att påverka...
Minns när Jacques Wallner 2002 fick provköra nya E-Klass i Spanien. Den blev inte hyllad. Merca besvikna, de hade gjort allt för att journalisterna skulle gilla upplägget...
Per
joel80 skrev: Sen har vi ju t.ex SVTs mest framstående politiska utfrågare, KG Bergström. Han är (väl fortfarande?) och var medlem i Moderaterna när han jobbade med partiledarutfrågningarna och debattprogrammen inför förra valet.
Låter mycket märkligt om SVT skulle låta honom få det uppdraget om det var känt. Antar att man bryter mot reglerna om opartiskhet så det visslar om det. TV4 var ju t.ex. ganska tuffa mot Marcus Birro när han snöade in på KD häromåret. Men jag tror du har helt rätt i att KGB är M-sympatisör...
Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]