Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
V70II 2,5FT som MY10/MY11 är ett alldeles utmärkt begagnatköp. Prisfallet har varit enormt på dessa bilar. Jag hade en MY11 som efter värdering och trading tappade drygt 150 Tkr jämfört med betalt nypris. Att tredjehandsvärdet skulle fortsätta dala på det viset är i praktiken omöjligt.
Användarvisningsbild
av bem
Droopy skrev:Kan inte påstå att jag tycker V70 är speciellt billig som beggad, det var en av anledningarna till att jag själv köpte en ny då jag letade febrilt för ca 2år sedan, 68k till slantade jag upp på en nästan ny ( 347mil ), var ute efter en 2,5FT och en MY10 låg runt 190-200k då med 4-5k mil och en ny T4F MY12 gick då lös på runt 279 på kampanj, valet var ganska enkelt.
Ligger mycket i vad du skriver och jag tänkte på samma sätt som dig till slut. Letade efter beg V70 först men efter idogt letande insåg jag att steget upp till en helt ny var ganska kort så det blev en splitterny V70 D3 MY14 i mitt fall istället för en beg med nåt år på nacken och få mil på mätaren.
Många beg bilar i allmänhet med få mil på mätaren är ganska ofta f d hyrbilar också märkte jag och var inte riktigt i det skick jag var ute efter. Nån riktig "pärla" bland de beg fann jag inte men visst finns de där ute bara man har tillräckligt med tålamod (dock räckte mitt tålamod bara 2 mån innan jag beslutande att en ny var ett bättre alternativ för mig).
Andrahandsvärdet var ganska bra tycker jag nog, åtminstone vad jag kunde se på de V70 med den utrustningsnivå och motor som intresserade mig då jag jagade en V70 (Momentum och diesel).
/Bo
Användarvisningsbild
av grillchips
Gick inte många 2.5Ft som företagsbilar också? Jag skulle gärna köpa en splirrans ny kärra men med den utrustningen jag "kräver" så är det långt mer än 60k skillnad på beg för ca 200k kontra en ny.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vet flera som slog till när Volvo dumpade ut V70 T4 för 250.000.

De värderade mycket att få en flång ny bil, fulla garantier, problemfritt bilägande med ny bil, en ny komfortabel bil som inte rullat ett antal år i det frätande saltslasket.

Det borde ju påverkat begagnatmarknaden.
av perhall
Jag köpte min T4 Ocean Race i maj 2012 med 7" GPS soltak PDC f/b HP lam rutor v-hjul och lite annat för drygt 280 000. Den ligger nu på 190-200 vid privatköp efter 5000 mil. Bra affär, känns det som. Garantibil och KVD tror att de får ut 200 men jag är inte helt säker. De har ju verkligen floppat Garantibil, 13 bilar till salu hörde jag... mest handlarbilar med hallpris utannonserat....
PH
Användarvisningsbild
av Hasse53
Har precis köpt en V70. Funderade också i banor typ 2.5 FT osv. Men det blev en Kinetic D3-11. Pris precis över 100k. Är hittils helnöjd. Visst 17 k-mil men i bra skick med servicebok. Drar enligt färddator 0,52 och skatt 2300 kr/år. Dieslar går hårt men D3:an är faktiskt rätt så snäll/mjuk.
Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]