Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kioskis
Nybliven Volvo-ägare, en V70 D3 från 2011 blev det. Jag har AUX-ingång, USB-ingång och iPhonen är parad via blåtand med bilen så att alla telefonsamtal fungerar fint med stereon. Kompisen har en liknande Volvo och där strömmas även musiken över blåtand till stereon, något jag inte fått till. Jag kan spela upp via USB-ingången (och AUX-ingången förmodar jag, ej provat), men det vore ju ännu smidigare med blåtandsöverföring. Är det olika standarder på utrustningen eller är det jag som inte fått till det? Hennes bil är V70 av årgång 2012, en DrivE. När hon kikade på min iPhone när den var parad med min bil, saknade hon ett reglage hon har på sin iPhone.
Användarvisningsbild
av bem
Hej,
Instruktionsboken i PDF V70 MY11:
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... -my11.aspx
(sid 197)

Instruktionsboken i PDF V70 MY12:
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... -my12.aspx
(sid 236)

Volvo broschyren modellår 2012:
Streaming av audio
Den integrerade Bluetooth-tekniken möjliggör trådlös kommunikation och streaming av ljudfiler. Det är bara att ansluta din Bluetooth-kompatibla mobil till bilens audiosystem och lyssna på musikfilerna som är lagrade i din telefon. Låttitlar och artistnamn kan visas i den integrerade färgskärmen.
Gäller för audiosystemen High Performance, High Performance Multi Media och Premium Sound Multi Media. (ingår således inte audiosystemet Performance)

Volvo broschyren modellår 2011:
Integrerat Bluetooth handsfree-system (tillval, men ingår i Momentum och Summum)
Integrera din egen Bluetooth-kompatibla mobiltelefon trådlöst med infotainmentsystemet i din Volvo – smidigt och bekvämt. Så snart din telefon är i närheten av bilen ansluts den automatiskt när systemet är aktivt. Och allt eftersom du kliver in i och ut ur bilen, skiftar systemet automatiskt från handsfree-systemet till mobiltelefonen. För att ringa upp och ta emot samtal med Volvos integrerade Bluetooth handsfree-system är det bara att använda knapparna i ratten eller i mittkonsolen.
För att du ska kunna ansluta din MP3-spelare till bilens ljudanläggning finns en AUX-ingång i främre mittarmstödet.
Volymen reglerar du bekvämt med rattknapparna, från mittkonsolen eller via hörlursuttaget i baksätet. Väljer du något av ljudsystemen High Performance eller Premium Sound, finns även en USB-port som fullständigt integrerar din iPod, MP3-spelare eller ett USB-minne med din ljudanläggning. I mittkonsolens display kan du se dina spellistor, låten som spelas och artistnamnet. Samtidigt laddas batteriet till din spelare. Med dessa ljudsystem kan du även spela skivor med MP3- och WMA-filer i cd-spelaren eller cd-växlaren. För att integrera din MP3-spelare med ljudsystemet Performance, kan du komplettera med ett separat USB och iPod Music Interface (tillbehör).

/Bo
av Desmodue
bem skrev:Hej,
Instruktionsboken i PDF V70 MY11:
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... -my11.aspx
(sid 197)

Instruktionsboken i PDF V70 MY12:
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... -my12.aspx
(sid 236)

Volvo broschyren modellår 2012:
Streaming av audio
Den integrerade Bluetooth-tekniken möjliggör trådlös kommunikation och streaming av ljudfiler. Det är bara att ansluta din Bluetooth-kompatibla mobil till bilens audiosystem och lyssna på musikfilerna som är lagrade i din telefon. Låttitlar och artistnamn kan visas i den integrerade färgskärmen.
Gäller för audiosystemen High Performance, High Performance Multi Media och Premium Sound Multi Media. (ingår således inte audiosystemet Performance)

Volvo broschyren modellår 2011:
Integrerat Bluetooth handsfree-system (tillval, men ingår i Momentum och Summum)
Integrera din egen Bluetooth-kompatibla mobiltelefon trådlöst med infotainmentsystemet i din Volvo – smidigt och bekvämt. Så snart din telefon är i närheten av bilen ansluts den automatiskt när systemet är aktivt. Och allt eftersom du kliver in i och ut ur bilen, skiftar systemet automatiskt från handsfree-systemet till mobiltelefonen. För att ringa upp och ta emot samtal med Volvos integrerade Bluetooth handsfree-system är det bara att använda knapparna i ratten eller i mittkonsolen.
För att du ska kunna ansluta din MP3-spelare till bilens ljudanläggning finns en AUX-ingång i främre mittarmstödet.
Volymen reglerar du bekvämt med rattknapparna, från mittkonsolen eller via hörlursuttaget i baksätet. Väljer du något av ljudsystemen High Performance eller Premium Sound, finns även en USB-port som fullständigt integrerar din iPod, MP3-spelare eller ett USB-minne med din ljudanläggning. I mittkonsolens display kan du se dina spellistor, låten som spelas och artistnamnet. Samtidigt laddas batteriet till din spelare. Med dessa ljudsystem kan du även spela skivor med MP3- och WMA-filer i cd-spelaren eller cd-växlaren. För att integrera din MP3-spelare med ljudsystemet Performance, kan du komplettera med ett separat USB och iPod Music Interface (tillbehör).

/Bo
Bruksanvisningen rockar fett!
Användarvisningsbild
av P210
En genväg är att köpa ett Somy BT headset typ MW600 - många av Sonys headset delas mellan BT modulen och lurarna via en 3,5mm kontakt.
Det fina med det är att du köper en dubbelhane 3,5mm till 3,5mm och kopplar BT modulen till din 3,5mm ingång istället för till lurarna.
Då kan du ansluta din telefon till BT headsetet som skickar vidare till bilen.
Bild
Lägger du det i mittkonsolen kan du även ladda BT headsetmodulen från 12V uttaget eller USB uttaget om du har rätt kabel!
Användarvisningsbild
av grillchips
Mw600 som nämns ovan har jag haft i jobbet de senaste 5 åren, är inne på min tredje nu men det är enbart för att clipsen har gått av och finns inte som reservdel. Men det är värt varenda öre, kommer utan tvekan köpa en till om denna går sönder. Grym liten manick!
Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]