Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicke1978
Har en polare som råkade riva upp ett hål i sin klädsel. Bilen är en V70 kinetic med klädsel Sundby T-Tec/textil. Hålet är L-format, några mm långt på varje sida.

Frågan är hur åtgärdas det på lämpligast/smidigast sätt? Kan tillägga att det är precis i svanken på ryggstödet.

Vad tror ni om detta?
Användarvisningsbild
av grillchips
Bör inte vara några större problem att byta på egen hand men klädseln hos Volvo är SVINDYR. Jag har en reva i sittdynan på min V50 med T-tecklädseln (sämsta Volvo slängt ur sig) och frågade vad det skulle kosta, 2500 för bara klädseln. Vågar inte ens tänka på vad ryggstödet skulle kosta.

Men släng gärna upp en bild på hur det ser ut så är det enklare att avgöra! :)

Edit: Hittade lite trådar som berör ämnet:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=102983
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=82649
av Nicke1978
Har nu varit och tittat på skadan i hans bil och kunde tyvärr konstatera att det var sprickbildning.
Finns väl inget att göra åt de förutom att byta klädsel:(

// Nicke
Användarvisningsbild
av bem
Hur gammal är din polares V70?
Om den inte är äldre än 4 år (48 mån) och inte rullat ovanligt långt kan framsätenas klädsel bytas ut i ett läge som detta utan kostnad då Volvo tydligen tar kostnaden. Finns en annan tråd här på jagrullar om dettta.

/Bo
av Nicke1978
Bilen han har är en v70 -08 , så den är för gammal för skulle jag tro.
Jag har ingen aning om hur långt den gått tyvärr.
När han köpte den så hade försäljaren redan bytt själva sätestyget, vid de laget så var ryggstödet fint så det byttes aldrig.

// Nicke
Användarvisningsbild
av bem
En bilklädsel som inte håller en bils genomsnittliga livslängd får man nog säga att tillverkaren misslyckats med klädseln.
Jag fattar inte riktigt varför Volvo så länge envisas med T-Tec läderimitation. Den håller ju inte ens för normalt bruk.
Syrrans gubbe har en V70N med T-Tec - ja du kan gissa hur den ser ut vid det här laget (bilen är en 2007:a).
Hur många kronor sparar Volvo på T-Tec jämfört med riktigt skinn? Kan väl inte vara så jättemånga kronor.

/Bo

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]