Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Låter som humbug rakt i genom och de skall vara glada över att det inte är jag som har detta problem!

Ps verkar som att svensklärarna har helt loggat ur. Alla dessa DEM i all meningar som inte skall innehålla dem gör mig galen! Testa de dom mm
Användarvisningsbild
av philipsguy
TS vilken verkstad är detta, auktoriserad eller bilfirman på hörnet?
Har du en mitthögtalare (premium sound) uppe på instrumentpanelen och kommer ljudet bara där, låter märkligt i mina öron. Om du spelar ljud via bluetooth vad hände då eller det kanske du inte testade? Om två högtalare byttes annars verkar det märkligt att båda går sönder samtidigt....
av Slezii
Det är auktoriserade verkstäder! Högtalarna byttes på Bilmånsson i Eslöv och värmaren lagades på Bilia Jägersro (Malmö)
Det är precis som du skriver, högtalaren i mitten på instrumentpanelen var den enda som fungerade. Spela musik via bluetooth har jag inte testat men ljudet från navigationssystemet var lika dålig som bluetooth samtalets ljud.
Slezii
av Slezii
Ja, det har jag kollat, det hjälpte inte! Jag hade lika svårt att tro att det är högtalarna men efter bytte fungerar det igen
Användarvisningsbild
av Toson
Verkar osannolikt!!?
Vilka högtalare är inkopplade (i praktiken, inte vad som står i boken) när telefonen är igång, resp. när navigatorn snackar? Det är skillnad på ljudkvalitet och volymer även om man försöker justera till samma.
De olika ljudkällorna är väl inte kopplade till högtalarna direkt, utan styrs genom "förstärkaren/slutsteget" för att höras på de olika sätten?
//Toson

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]