Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Hej,

Jag har importerad en begagnat XC70 från Tyskland (till Danmark) som tjänstebil från MY11. Jag har inte kört den, utan sett den. Jag har kollat lite på forummet men har inte helt fått svar. Kanske ni kan hjälpa:
- Har MY11 sportläge i automaten?
- Kan jag eftermontera subwoofer med HP stereo?
- Känns Polestar på prestanda för denna bilen?
- När bilen har gps och parkeringssensor fram och bak - har den då kamera bak också?
- Kan bilen uppgraderas med DAB radio?
- Vilka vinterdäck och sommardäck rekommanderar Volvo för denna modellen

Ändra saker jag ska ha? Jag tänkte på vinge på bakluckan, sms start för parkeringsvärmaren, batteriladare (åker korta sträckor och användar parkeringsvärmaren och det förstörar batteriet).

VH EjS
Användarvisningsbild
av Doffen
Spoiler »
1:
2: Ikke med original subwoofer
3: Det bør merkes. Men har ingen personlig erfaring med det.
4: Nei, ikke nødvendigvis. Men er mulig å ettermontere
5: Både ja og nei, om bilen er forberedt for DAB, så kan du det. Er den ikke forberedt for DAB, så får du ikke installert original DAB løsning. Dette kan du høre med din volvo forhandler om din bil er forberedt for DAB
Senast redigerad av 1 Doffen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av drbrain
Nu har jag visserligen en V70 D5 AWD MY11 och inte en XC70 men jag har "sportläge" på automatlådan. Bara dra ut spaken i det "manuella" läget så växlas den betydligt aggressivare.

Angående däckdimensioner så ladda ner manualen från Volvos hemsida. Där står rekommenderade dimensioner.
av Maccie
1. Dr Brain har rätt. Jag har XC70 D5 AWD MY11, och den HAR sportläge.

3. Jag har Polestar, och bilen är snabb! Men hur den känns utan vet jag inte.

Andra saker:
- Kan man montera sms-start för motorvärmare? Annars kan man också ha fjärrkontroll, vilket jag har - bra.
- Batteriladdare har jag, och integrerad elmotorvärmare och eluttag för kupefläkt, då kan man välja dieselvärmare eller elvärme samt ladda batteriet.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har kört XC60 D5 AWD automat både med 215 och 230 hk (Polestar). Man måste nog köra tävling med dem, sida vid sida, för att märka skillnaden. Av att bara köra, oavsett hur jag gasade, kände jag ingen skillnad.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]