Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Elmeholt skrev:Räknar färddatorn i bilen med förbrukningen för parkeringsvärmaren? Jag tankade idag, kört ganska mkt park.värmare, då hade jag en förbrukning på 1l/mil :( I princip enbart stadskörning då, men tycker fortfarande det är på tok för mkt och inte säljaren sa mär vi köpte bilen.
Kika lite i min tråd här och tabellen jag posta idag så kan du jämföra lite hur frekvent bruk av dieselvärmaren kan påverka verkliga förbrukningen:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=98183

Jag kör mest landsvägskörning.

D2 i stadskörning drar en del och med ofta bruk av dieselvärmaren (som drar ca 0,6 liter per timme) kan det dra iväg med verklig förbrukning. På landsväg skall du se att din D2 drar en hel del mindre. Det är vid den här tiden på året en dieselbil som din drar mest speciellt som du kör i stan och kör dieselvärmaren ofta.
För egen del är jag nöjd med förbrukningen (enl färd-datorn) på min V70 D3 2014 och förbrukningen därutöver beror på att jag använder dieselvärmaren ofta nu (vilket det är värt tycker jag).

/Bo
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11